Recent Posts

Thursday, December 11, 2014

Lussetajm

Den 6 December var det dags för Svenska Julmarknaden och Lucia uppträdandena. Sjuk och dan gick jag upp på scen 4 gånger och kraxade mej igenom programmet.
Älskar Lucia. Då kommer julstämmningen på riktigt. Jonas var med och sjöng sin fantastiska Helga natt som vanligt. Vi hade även 3 nya sånger i år, Jul Jul Strålande jul, Gaudete, och Ding Song Merrily on High. Grymma nya låtar och vi låter som en professionell kör! Vi har 4 olika stämmor på de nya låtarna så det låter fantastiskt.

Har funderat att börja i en chorus. Jag gillar inte att ha rampljuset på mej, men jag tycker det är roligt att vara med i något! I en grupp liksom. Jonas sa samma sak, så vi ska kolla upp om det fanns något som passar.

Alltid like mysigt att se de svenska barnen som växer för varje år. När jag började var det bara småbarn och ett stort gap sedan var nästa ålder Au Pairer. Nu har alla småbarn vuxit upp och är tonåringar. Vi har nya småbarn såklart också, och Au Pairerna byts ut för varje år.

Blakes päron kom och tittade och var helt saliga när de kom backstage. Cory, Amelia och lilla Sienna titta förbi också och fick en inblick i de svenska traditionerna.

Jag träffade Stephanie, mitt värdbarn också. 10 år sedan nu, sedan jag var Au Pair. Hon är nu 21 år, lika gammal som jag var, när jag tog hand om henne. Hon är så fin. Så mogen och vuxen. Det känns som jag pratar med någon i min egen ålder. Saknar henne. Hon berättade om alla, Alex som går på college nu också är nästan aldrig hemma och de får tvinga han att komma hem under helgdagar, hunden Lego är nu 11 år och blind och halvt döv.
Jag sa till Steph att jag väldigt gärna skulle vilja hälsa på dom. Förhoppningsvis tar dom mitt erbjudande! Efter att ha jobbat som LCC och intervjuat otaliga familjer, har jag insett att jag hade extrem tur. Visst, inget år är 100%, men jag var inte 100% perfekt heller. Jag har aldrig fått tacka dom personligen för att ha vart en sådan bra familj, det känns som nu, 10 år senare, skulle vara en bra tid att göra detta.


3 cute comments:

Anonymous said...

Vad fint det är, så himla kul för amerikanare att se..kul med bilder/mams

Jolème said...

Ja dom tycker det är fint och intressant!

Anonymous said...

himla kul att det sprider sig så on svenska traditioner!!