Recent Posts

Wednesday, December 10, 2014

Giving Fänks

Thanksgiving firades i vanlig ordning hos the Blasish Familjen. Det är som ett knut kalas, alla tar med sej nånting var till festligheterna. Jag brukar ta med mitt berömda potatismos, pumpa paj och transbärs sylten, allt hemmagjort förstås :) Detta året tog jag även med Brysselkålen istället för Pajen, då Jonas tog med den istället.

Vi träffades vid 2-3 tiden och värmdeupp allt, sedan satte vi oss ner och äter som aldrig förr. Detta året tog Vanessa rekordet för mest på tallriken! Vi kan ju lugnt säga att hon inte åt upp allt :)

Efter middagen gick vi på promenad för att gå bort lite av all mat vi tryckt i oss, sedan spenderade vi resten av kvällen med att dricka vin och prata.

Detta året hade vi 2 nya med oss. Den ena var Jonas, och det andra var lilla Sienna!
Det är Amelia och Cory som fick lilla tösen i Juli. Jag skulle egentligen tagit nyfödd foton på henne med hon föddes för sent, bara nån dag innan vi åkte till Sverige! Sednan har det inte blivit tid att träffas, men nu fick vi äntligen se henne! Inte ett pip sa hon under alla dessa timmarna, och vad söt hon var! Alla vi kvinnor flockades runt Amelia och Sienna, såklart :)

Thanksgiving är en jättemysig dag som jag defenitivt kommer sakna de dagen vi inte bor här längre. Det handlar om mat och att umgås, det är livet!

MATEN!!
Andrea carvar fågeln
Cory, David och Pat
Amelia jag, Alexandra, Vanessa och Annika
Min episka tallrik. Åt faktikst upp allt.
Vanessa och hennes episka tallrik gör tydligen David avis.



3 cute comments:

Anonymous said...

wow!!!!....så himla kul med vänner.../mams

Jolème said...

Ja där har du varit mammis!

Anonymous said...

yep!!Det har jag!!