Recent Posts

Saturday, January 18, 2014

Sjukfia

Igår tog jag hand om Gretis hela dagen. Hon var sjuk i Bronchitis och fick vara hemma från dagis.
Det var längesen jag tog hand om henne en heldag! Hon är definitivt ett litet energiknippe these days :)
När jag kom hade trollet på dej en prickig pyamas och en glad partyhatt. Hon såg för rolig ut. När vi gick till lekplatsen skulle hon envisas om att ha solglasögonen på. Hon såg ut som en liten clown hela dagen haha.

Bästa vart när jag väckte henne från sin vila (Vilket tog 15 minuter, jag fick inte liv i henne) Och det första hon gör är att peta näsan och säger "I got boogers".

Men, jag måste få skyta igen, seriöst, ungen hostade hela dagen och var på bättringsvägen, men still sjuk. Inte ett endaste gnäll på 7 timmar. Vad är detta för unge undrar jag!? Och hon gick själv till lektplatsen 20 minuter utan klagomål. När vi gick hemåt hade hon lite ont i fötterna och ville bli bärd, (Upptäckte sedan hemma att hon hade ett skavsår på lilltåa av skorna) men jag fick låta henne gå själv emellanåt för hon var så tung. Och även då var det inget gnäll eller gråt. Hon tog snällt min hand och gick tills jag tog upp henne igen. Seriously!?

Bara för att jag blivit "blessed" med en sådan ängel som Gretis kommer väl jag få djävulen själv haha.


Alltså, älskar hennes goa runda äppelkinder. 





1 cute comments:

mamy said...

Dety here 'buren'...hon ville bli buren..ordpolis...haha..hon är så go'...du är aå lugn så du får säkert ett lugnt barn!