Recent Posts

Thursday, January 30, 2014

Sidetracked

Finns ingen som kan bli så bortkommen och sidetracked som mej.
Som nu. Det började med att jag kollade på mina Washington DC kort och skulle ladda upp dom på Facebook, så gick jag in och kollade på Flickr där jag laddat upp dom också för att se om jag kunde bara länka på en bra sätt.
Väl inne på Flickr började jag göra en fotobok med Washington DC bilderna med den skulle kosta 119 dollar pga alla bilder jag har, men så kom jag tänka på att "Har inte jag en gammal deal på en fotobok som dammar i mitt Groupon konto".

In på Groupon, men väl där så börjar jag titta på deals istället, resturanger...mums, det ser gott ut. Vacations, hmmm, kanske ska ta den där Bed and Breakfast weekenden som vi tänkt länge. Surfar runt där ett tag och kollar löst på datum och recensioner. Hittar en deal på en kulinarisk resa till Italien som vi inte har råd med, men wow, vilket stad! Abbruzzio, den måste jag kolla upp.

In på Pinterest och söker på Abbruzzio. Hittar Abbruzzio och pinnar den till min rese board på Pinterest för att jag ej ska glömma bort namnet den dagen vi åker på en kulinarisk resa till Italien. Helt plötsligt har jag massa fönster öppna och börjar fundera på vad jag egentligen skulle göra i första taget.
Jag spårar mej tillbaka till Flickr och inser, just det! Fotoboken!

Går in på Groupon IGEN och letar upp den gamla dammiga dealen som gick ur för något år sedan. Sedan blir jag så trött på mej själv att jag bestämmer att blogga, för det måste jag ju göra mitt i allt, så nu har jag bloggat om mitt velande. Tataa!

Detta är mina dagar i ett nötskal, alltid. Jag blir distraherad av exakt allt. Det är därför jag inte är en "fullbokad internationell bröllopsfotograf" eller "ägaren av det svenska cafeet "kaffe och bulle" i San Francisco" och det är därför jag inte heller har skrivit färdigt någon av mina barnböcker.

Men nångång så...ska bara göra min fotobok först.

4 cute comments:

Bella said...

Men så igenkännande det där va då :)

Det lät som om du hade två Johannisar i dig, en som verkligen ville fokusera och en som ständigt tog din uppmärksamhet åt ett annat håll.

Kör du med listor? Jag fick tipset att dela upp dem i fyra kategorier:

1. To do today - 17.00
2. To do this week - Friday 15.00
3. Later
4. Maybe

Innan hade jag bara en lista och hoppade bland punkterna, men dessa är det lättare att prioritera vad som ska göras idag och i morgon. De andra två är de sakerna som kan vänta, man har de nedskrivna men de är ingen brådska.

Try it and see :)

Botchow said...

ahhh...ska prova! Puss gumman!

Anonymous said...

Man kan ju blogga och få en gratis fotobok?
Kolla här:
http://fotoklok.se/gratis_fotobok

mamy said...

hahaha..det är ju mig i ett nötskal med. Skulle göra covers redan för ett år sen...skull fixa alla mina folders för ett år sen...skulle skriva prislista för två år sen..and so on..hahahahaha