Recent Posts

Thursday, January 2, 2014

Ottan

Jag måste börja gå upp tidiagre på mornarna.
Jag har en bild i mitt huvud hur jag vill hur mitt liv ska vara, och just nu, på senare tid, lever jag inte den bilden. Dagarna bara går och jag flyger med, men gör inte det jag vill.
Inte det att vi bara sitter hemma och inte gör något, vi gör nog mer än de flesta, detta handlar om annat.
Jag känner inte att jag LEVER i den här fantastiska staden, och jag uppskattar den inte så mkt som jag borde.
Det är så lätt att glömma bort att detta är San Francisco.
Oftast när jag ser San Francisco på filmer, eller fina fotografier, kan jag inte förstå att jag bor i denna fantastiska staden. Det är en konstig känsla. Jättekonstig verkligen. Kan inte riktigt förklara.
Men hursomhellst, så måste jag börja förstå att jag bor här och ta till vara på min tid här. Vi kommer ju inte stanna här för alltid och jag får en klump i halsen när jag tänker på att en dag kommer vi inte kalla denna staden för vårat hem längre.

Iallafall...

En idealisk dag börjar i ottan. Jag går upp med mitt morgonkaffe på taket och mediterar lite.
Tittar på soluppgången som är gå galet vacker från taket.
Efter det går jag ner till mitt kök och fixar frukost.
Det är en nyttig frukost med egengjord smoothie.
Sedan går jag till gymmet i nån timme, eller min yoga klass. och efter det ringer eller Skypar jag med vänner och familj i ungefär 1 timme.
Sedan jobbar jag ett tag, antingen med en session "uti fältet", eller bearbetar bilder på datorn.
Jag lagar sedan en nyttig lunch, och efter det tar jag mej ut och jobbar lite från ett cafe.
På kvällen åker jag till min franska klass, och gör sedan läxorna eller ser på en fransk film direkt efter.
Sedan blir det middags lagning, och efter det tar det lugnt på kvällarna och tar mej tid att göra alla personliga projekt som sticka, greja med kort och fotoalbum, göra slideshows av alla filmer jag har, scrappa etc
Vissa dagar har jag ridning på morgnarna, lunch dejt med vänner och en sväng till baren för ett glas vin på kvällen men någon vän.

Jag ska inte berätta hur mina dagar ser ut nu, men de är definitivt mer lata än normalt.
Jag måste komma in i en bättre rutin. Börja röra på mej igen genom att gå till gymmet, och mina yoga klasser. Planera maten (ALLTID när jag ska laga mat är det någon jävla ingridiens jävel som saknas) Jag ska även börja rida igen hoppas jag, ta MC kort och börja dansa salsa.

Så planerna för 2014 är....

  • Gå på Yoga (Mentalt, och kroppsrening)
  • Gå till gymmet minst 3x i vecka (Styrka och fasthet - fläsk be gone)
  • Rida (Jag är en cowgirl och jag SKA ha en häst!)
  • Salsa klasser (Komma över rädslan att dansa med fula, svettiga jobbiga grabbs)
  • MC klasser (Detta året SKA jag!)
  • Campa mer och se mer av Californien (Vilket vi redan gör ofta, men jag vill se MER och planera bättre!)
  • Umgås mer med vänner (Måste ta mej tid ovh komma över latheten)
  • Uppskatta San Francisco mer (Jag uppskattar såklrt SF redan, men behöver görs det mer)
  • Fotografera mer av San Francisco. (Har typ inga fina proffsiga kort)
  • Gå ner til stranden oftare. (Galet hur sällan jag är därnere fastän det bara är 10 minuter gångväg)
  • Blogga mer och dokumentera vad jag gör. (är som en tant these days)
Planerna karriärsmässigt är 
  • Marknadsföra mej mer
  • Gå på foto events
  • Få mer jobb
  • VÅGA mer
  • Planera min och Stephanies nya affärside
  • Skriva klart min god damn barnbok.

2 cute comments:

Bella said...

Oooo så underbart att höra om dina mål! Klart allt det där kan hända, men var snäll mot dig själv och välj ut det som är allra viktigast för dig att förändra.

Jag blir coachad för första gången i mitt liv och det är himla spännande att inse en massa saker om mig själv. Hur man fungerar och vad man kan göra åt det :) Det bästa coachen sa var att det inte är alltid man ska förändra sig, utan endast placera sig själv där man passar in som bäst.

Vad är det för affärsidé ni två har? Så nyfiken!

Kram, raring


mamy said...

Lycka till med all!! Du kan klara det under detta året. Fokusera så händer det!!!