Recent Posts

Friday, January 24, 2014

Nu e de julijuligen

Haha, första gången som jag lärde David "Nu är det jul igen" och han skulle sjunga den själv, sjöng han "Nu e de julijuligen". Min sötnos. Hoppas han aldrig blir jättebra på Svenska! Han ger mej många goa skratt den mannen.

Idag är det 1 månad sedan julafton. Julgranen står kvar och adventsstaken lyser fortfarande upp om kvällarna. Vi ska nog ta ner allt i helgen, dags att tänka framåt! Men det är ju bara sååå myyysigt :)

Men, såhär på 1 månads jubileet tänkte jag lägga upp lite bilder från julaftonen i San Francisco.
Vi Skypade med mamma och Daniel och öppnade julklappar. Mamma fick kläder och en parfym från oss, Daniel fick pengar och Fluffen fick böcker i stora lass.

Det är ju som sagt jättesvårt att hitta stämningen här i SF... men det är ändå okej, det var väldigt kallt runt juletid vilket gav lite mera stämning. Allting är fint julpyntat och mysigt, men gaaah, vill ju ha min snö! Och familjen såklart. En ultimat julafton har snö och familj. Därmed basta.



Från min kära make fick jag...
En Parfym, luktar jättegott!

En Disney Pyjamas tröja

En disneyfigur till min samling

Från min lilla mammis fick jag...
Disney figur jag samlar på

En kalender

Och 3 böcker om att sy barnkläder.
Få nu inga ideer, jag är inte med barn haha.
Det är detta som är min och Stephanies nya företagside!
Sy enkla och praktiska barnkläder!

Från sköra momo...
Smyckes verktyg! Äntligen kan jag fixa söndriga grejer (och förhoppnignsvis göra egna)

Från goa Millan fick jag...
Den årliga scarfen
Ett snyggt halsband





























1 cute comments:

mamy said...

haha...du e' kass på animationer..och du glömde daniels bok..en av mina böcker var från honom:)