Recent Posts

Saturday, January 4, 2014

Detox FAIL

Så... vi skulle börja det nya året med en Detox för kroppen.
Inte för att gå ner i vikt utan att rena kroppen från alla toxins som ger en sjukdomar och dylikt (Av maten vi i västvärlden äter idag). Vi kände att detta är en bra start på nya året.

Food Matters skulle ha en gratis 3 dagars detox på sin facebook sida.
De skulle ge alla recept och vad man skulle äta hur och vad.
Vi gick i 2 omgångar till affären och inhandlade diverse grönsaker. Torsdag kväll vart vi taggade och jag njöt extra mycket av min linssoppa med chorizo korv i.

Fredagen kom och låt Detoxen börja. Inget Kaffe under Detoxen vilket jag visste, om man vill rena kroppen och levern på riktigt skulle jag få klara mej utan. Jag var lite orolig över detta faktum eftersom att jag vet att jag alltid får "kaffe migrän" om jag inte får i mej min kopp på morran.

Så första drink när man stiger upp - 
Glas vatten med Citron och Ingefära.

Frukost. 
En grön juice. Celeri, persilja, Koriander, grönkål, Gurka och lime. Bara grönt. 
Persilja och koriander suger åt sej massa toxins i levern. Grönkål är något av det nyttigaste man kan äta. Hur mycket näringsämnen som hellst.

Mellanmål
En till grön juice eller ört te

Lunch
En grön sallad.
Ruccola Sallad, Persilja, koriander och avokado. En dressing på olivolja, äppelcider vinäger och en halv citron.

Vid detta laget var Johannisen död.
Jag orkade knappt ta mej ur soffan och hade migrän. Jag somnade hela tiden och var typ helt groggy. Efter jag vaknade mådde jag så illa, av migränen, att jag spydde. Jag spydde t.om genom näsan vilket jag aldrig gör. Bitar av mat ur näsan, det var groteskt!!
Jag fick så himla ont i näsan att jag nästan börja lipa, det brändes ju av all mat som nu var i näsan! Utöver att snyta mej varannan minut (ni kan ju gissa vilken färg det var pga vad vi ätit innan) Så kom jag på att "rena" näsan genom att spruta upp vatten i en näsborren så att det kom ut genom munnen (Sorry guys för groteska detaljer) med en speciell grej vi har hemma som är till för sinus problem.

Efter detta sa vi FUCK THIS och bestämde oss i vårt galet hungriga och irriterade tillstånd att festa till det med en pizza.

Väl på restaurangen kunde inte jag äta min pizza, jag började må dåligt igen så jag fick sitta och titta på David sluka sin pizza som en jävla grottmänniska. När vi gick hemåt ville jag ta våran gata istället för Chestnut eftersom det är fullt med folk och jag mådde så dåligt, och tur var det, för så fort vi kom runt hörnet och gick över stora vägen spydde jag som en gris igen. Mitt där. På gatan. Som ett jävla fyllo. Tur att det var mörkt och på sidogatan... gud tänk om det hänt bara 5 minuter tidigare på restraungen!!

Vi kom hem och jag la mej innan 21... fortfarande med migrän.

Så, vad har jag lärt mej av denna HALV dag med detox (som förövrigt kändes som en vecka) 
Jag har lärt mej att jag är beroende av kaffe. Jag kan inte må bra utan mitt morgonkaffe. Det ger mej migrän, vilket i sin tur ger mej illamående, som i sin tur ger mej...spya.

Egentligen var inte så Detoxen farlig, jag var egentligen inte as hungrig. Man fick ju äta en sallad till lunchen, och middagen var en speciellt grön soppa också med detoxifying grönsaker i (vi kom ju aldrig en tills den punkten) så vi hade kunnat klara oss, men jag måste helt enkelt ha mitt kaffe. Hungern var bara mental. Jag visste att jag inte fick äta något annat än det, därför blev jag ashungrig. Förbjuden frukt ni vet.

Så nu har vi hela kylskåpet fullt med 5 buskar grönkål, lager med färsk koriander och persilja :) Vi kommer fortsätta att göra juicerna och salladerna och soppan nu när vi köpt allt, men jag har lärt min läxa, aldrig mer vara utan KAFFE.

Ps: Igen, detta är ingen bantningsmetod som man ska köra med i veckor, poängen är inte att gå ner i vikt (vilket man oftast gör ändå) Men poängen är att som jag sa, rena kroppen från all skit vi äter.
Jag tror starkt på att träna och äta rätt, få i sej tillräkligt med frukot, grönsaker och protein, och fett, alla näringsämnen, om man vill loosa degen.

Goa Kramar!



2 cute comments:

Anonymous said...

Alltså, sorry, men jag skrattade hysteriskt av detta!!Du skriver så himla roligt! Aaaw, min stackars pallo! Vilken liten tönt du e
//Retar-saris

mamy said...

hahahahahahahaha....ät nyttig mat..och drick kaffe!!!!!hahahaha..